Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-01-13

Snö och blixthalka :(

En måndag som andra...hm ...jobbat 12 timmar, knappt hunnit ha middag..... AP träff med specialpedagogiska myndigheten om barn med diagnoser av olika lag. Alltså människor som har en annan verklighetsbild och ett annat sätt att fungera än 98 procent av de flesta. Intressant, men därmed inte ett "ärlikamedtecken" på att man kan hantera det rätt. Ingenting är lätt här i världen. Det handlar om att våga anta utmaningarna man ställs inför och göra sitt bästa med de resurser man har. Ibland får man erkänna att det går över ens förmåga att hantera.
Snöat i eftermiddag och kväll. Ungarna vara jättelyckliga. Önskar jag kunde känna den känslan för snö...nä, det blir svårt...gillar ju inte ens att åka skidor...Blixthalka ikväll. Körde i 60...I Malmö hade dock snön regnat bort. Plusgrader...hoppas snön är extremt kortlivad !
Kört EFT på broren nu i två dagar, verkar till att ha effekt.


Jag blir ledsen när jag tänker.  Skönt att ha så mycket så jag inte hinner tänka.
Kurs i ett nytt datorsystem imorgon fm, möte möte och träff med Smygegänget på kvällen.


Av Anders Österling

Jag väntar vid grinden åt havet,
där mareld på dyningen går,
och snart är mitt hjärta begravet
och snärjt under havsnattens hår -
under havsnattens hår
A, så kom, kom i namn av allt mänskligt och mjukt
kom och räck mig din blodvarma hand,
att mitt hjärta på nytt, som är havstrött och sjukt
finner land -
finner land


Så prasslar det gång efter annan,
och strandgräset vänder sig om,
men tvivlande sänker jag pannan,
det var bara vinden som kom.
Och det lider mot dag, och det rodnar väl snart
över klitternas färglösa snår,
och all världen skall ljusna så bittert och bart,
när jag går -
när jag går.



 

Inga kommentarer: