Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-01

Brasa , ett glas rött och en bit choklad

Det var en luuuuuugn dag idag. Jag hade glömt båda telefonerna hemma. He he, men lite nervöst. Synd bara att jag inte själv kunde ringa heller. Ny kollega fyllde år och bjöd på fikabröd. Flera kollegor ligger i influensa. Min vaktis intresserad av att ta sig på att renovera mitt uthus genom firman han har med sin bror. Han skall räkna på det
Stack hem tidigt, det var bar 8 missade samtal och några meddelande som inte var akuta. Stack till stan igen och handlade food och sen tefika hos kompis i Ystad. Hon hade fixat en ny fikaryggsäck till mej. Vännen  tog flyget från Stockholm. Han sticker direkt till Skräddis. Han skall tillbringa helgen med barn och barnbarn. Jag kör dit en sväng imorgon. Jag halvligger i soffan med ett glas rött
 och en chokladbit. 

Drömmer om våren och ljuva stunder i solen. Lääängtar. 

Inga kommentarer: