Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-17

Reflektion

En stund innan jag tar tag i det sista av kurslitteraturen använder jag till att reflektera över helgen. Det blev en helt Ok helg trots att jag kände mej trött och ledsen i fredags em när jag körde från jobbet.
Jag använder min meditation för att återställa balansen efter en arbetsam och tröttande vecka med mycket problemlösning. Jag använder min meditation för att landa i mig själv. Det är en viktig stund. Jag hämtar kraft i samtalen med mina barn och mina nära vänner. De är min bas, min utgångspunkt i livet.
Lördagkväll, en halv hummer och kräftor som legat i frysen sedan i somras och en del tillbehör. Gott!



Städning på ovanvåningen och materialhandling till specialbordet för datorn när jag springer på crossen.
4 kaniner till 4 barnbarn. Och 3 vattensprutande kameror ha ha. Förberett lite för barnbarnshelg nästa vecka. Lämnat samlat material till miljöstation. Tog ner och monterade lyxkryssare till playmobil som kunde komplettera ön och sjörövarskeppen.



Vännen snickrade ihop mitt specialbord. Det blev fantastiskt bra! Bättre än jag förväntade. Jag testade i morse med att kolla dokumentär på tv play när jag sprang på crossen. Det funkade förträffligt. Ytterligare minskade möjligheter att hitta argument för att inte träna. Vinterpromenad efteråt.


Jobbigt att halka omkring på isiga stigar. Längtar till våren. En mullvad vräkt upp 5 högar under snön på gräsmattan. Bara snön försvinner, så skall han döden dö!!! Jag har ju gått kurs för mullvadsjägaren i Gröstorp.
I em fått tid till att läsa det sista av kurslitteraturen. Skypat med broren. Kanske inte så dumt att man slagit ihop programmet med Messinger. Det är helt Ok, skall bara vänja mej lite. Läsa läsa läsa

Inga kommentarer: