Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-24

Barnbarnshelg Puh !

I fredags hämtade jag först den ena i Dalby  och sen den andra i Malmö. Därefter körde vi och hämtade den tredje på dagis. 3 barnstolar i bilen. Ja det blev intensivt, men vi hade superroligt och ingen blev ovänner. Pussel, spel, måla, pyssla, playmobil, läsa saga äta mat. De byggde hus till sina kaniner och mormor blev fotograferad med vattensprutande kameror tills jag blev dyng. Det såg nog ut som om jag kissat på mej. Avslutade med en film och sen slocknade alla tre i bäddsoffan. Så mycket kärlek. Den ena vaknade mitt i natten och sa:” mormor, jag kan inte få bort ett ben” Det visade sig att benet tillhörde någon som inte ville flytta på sig, så mormor fick dela säng. De vaknade halv 7 och en sa: ”mormor, när jag vaknar hemma  så går vi upp direkt”  Ok, det vara var bara att masa sig upp. Hela lördagen i samma stil. Vi försökte bygga snögubbe, men det var ingen kramsnö. Föräldrarna kom på kvällen. Mellofestival med lördagsgodis.
Lek idag med. Alla körde efter lunch
Nu e mormor slut i rutan. Och leksaker över hela huset…………………………………


Det tog inte så lång tid att plocka undan. Vännen kom och fikade på väg till stan efter att ha satt panel i taket på Skräddis. Det snöar………………………………………..

Nu e allt tyst och tomheten breder ut sig i kroppen och i hjärtat. Tomheten som ett svart hål av längtan ……………Ja, jag vet att efter ett par timmar så kan jag njuta igen, av att få sitta i lugn och ro och läsa, av att få landa i mig själv, av att kunna tänka en tanke klar.
Och jag vet också att jag kommer undra? Undra om? undra hur?
 


Inga kommentarer: