Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-28

Varför finns inte vuxenböcker med traktorer och lastbilar i ?

Ledningsgruppmöte idag som gick jättebra. Samverkansmöte om nya avtalet känns att gå i lås. Sms från min gamla NO-lärare som vill komma tillbaka. Itstrategimöte med förvaltningsledningen som kändes positivt. Jag fick bjuda bitr. förvaltningschefen på lunch, en gentjänst ha ha.
Jag har träffat en kompis idag som jag älskar. Vi gick en mil i skogen ikväll. Hon lyfter mej så mycket. Hon bekräftar att det jag känner och vill och hur jag tänker är rätt. Hon gör mej glad och alla jävla skuldkänslor och alla skittankar bara drar åt helvete. Jag känner mej bara så glad över att hon finns och för att jag är så priviligierad. J
Vi var på bokrea också. Jag köpte några barnböcker om olika fordon. Varför finns inte såna böcker för vuxna? Jag skulle vilja ha en med fina lastbilar, dumpers, traktorer och lastare med knappar man kan trycka på med motorljud. Det hade väl vatt nåt att ha som kvällslektyr J
 
Välkommen åter snälla sol
som jagar nordanvinden
Nu har du sovit sen i fjol
och vaknar röd om kinden
Värm upp vår jord, så växer råg
och fyller bondens lada.
Värm sand och vik och vind och våg,
så får vi gå och bada.
Välkommen åter, snälla sol,
lys över land och vatten
Nu klinga sång, nu stäms fiol
nu dansas hela natten

August Strindberg

 

Inga kommentarer: