Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-25

Sabina gör en konst utav att gå

Verksamhetsbesök av förvaltningschefen. Första dagen för den nya SO läraren. Fokusgrupp med högstadie-elever, samverkansgrupp med facket, arbetslagsplanering med högstadiet. Imorgon skall jag anställa en språkvetare som vikarie.
Isigt på målarens väg. Jag kom inte upp för backen, fick backa tillbaka och köra runt om. :)
En halvtimme på crossen. Nu e man lagom mör o dan e så gott som slut.


När det våras uti Svealand
tar folk av sig sina kläder
Dom går på staden hand i hand
Snackar badmode och väder
Men Sabina hon går ensam
och kanske vill hon ha det så
Det kanske räcker att gå gatan fram
och bara titta på
För Sabina tål att tittas på
Där hon går uti sin klänning
Med bara ben och naken tå
Och rattarna i rullning
Men jag sitter bara här och tittar på
Hur Sabina gör en konst utav att gå


När hon rör på sina ben
så att det gungar i behagen
Så måste man va gjord av sten
och ha en massa is i magen
Men isen har sen länge smält
Alltunder juniheta solen
Jag undrar hur hon har det ställt
Är det inte varmt där under kjolen
Och om jag va en fjäril av nåt slag
som gled runt och samla nektar
In under hennes klänning fladdra jag

så hon kände hur det fläkta
Men jag sitter bara här och tittar på
Hur Sabina gör en konst utav att gå


Stefan Sundström

Inga kommentarer: