Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-18

Jobbat hemma idag till råkornas sång

Råkorna skränar utanför under sin vilopaus till vidare färd norrut. Idag har jag arbetat hemma med min uppsats till min högskolekurs. Lite ångest har man ju för att få till det. Tiden är en bristvara och det är så mycket annat som jag hade behövt göra också. Men det gäller att fokusera på en sak i taget och sen förtränga det andra. Det är mitt stora dilemma. Mina förträngningsmekanismer är skitdåliga och har alltid varit. Det är det som gör mig stressad. Det är också det som gör det svårt att stänga av vissa känslor. Lite lagom lobotomi hade kanske fixat saken? Eller det kanske finns kurser? Tips på kursledare? Seriöst !
Jag fick i alla fall sorterat litteraturen och alla powerpoint, kompendium och anteckningar. Jag skall skriva ut en hög filer imorgon på jobbet.
Jag hann skriva 6 A4 sidor i alla fall, ca en tredjedel av vad som behövs. Jag är rätt nöjd. Nästa tillfälle får jag markera alla litteraturhänvisningar som jag vill använda. Det kommer nog gå ca 3 dagar till i alla fall. Hoppas på torsdag, sen får jag ta en hel söndag och kanske en dag på Påsklovet. Det skall vara inne den 15 april ung. Nu har jag suttit i 9 timmar, så nu får det vara bra för idag.
Anmält mig och några till distanshealing ikväll och imorgon natt. Nu blir det meditation och sen crossen.



"Smält min is,
låt min snö gå i tö",
suckade vintern till våren.


"Kanhända, kanhända om solen vill,
vi vänta väl ännu en månad till,
så kanske det sker", sjöng våren

av Gustav Fröding

Inga kommentarer: