Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-07

Morgon efter en god natts sömn

Ja fotbollen igår var ju inte så upplyftande, även om man fick se glimtar av sin älskling :)
Trött? Ja igår var jag det, men sovit som en stock och dessutom sovmorgon eftersom min utbildning förlagts på Ystad Saltsjöbad den här gången. Det är verkligen ovanligt, ofta får man gå upp i ottan och åka till Halland eller norra Skåne.
Funderar över varför det tar så jä.. lång tid för vissa att få insikter och börja ta beslut som gör livet bättre istället för fortsätta i samma spår.
Hinner se gomorron Sverige på TV, ska ta Paddan under armen och sticka till fikan, som e starten. Ska bli kul o träffa kurskamraterna igen. Föreläsningar och diskussioner. På sportlovet måste jag börja skriva på min uppsats.
Sänder kärlek och kramar till de som behöver det.


I jorden går dolda ådror
fram under alv och rot
-spränger sin längtan i blommor
för människans fot
utanom kaos och plåga
välver livet i sitt gröna sus
och fyller i hemligs stunder
vår själ med ljus


Ole Torvalds

Inga kommentarer: