Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-07

Ett superlyft för hjärnan

Fan vad kul det är att lära sig nya saker. Att känna hur det rör sig där uppe, hur saker ställs på sin spets och nya tankar får ta plats. En superföreläsare i Pär Larsson organisationsforskare från Stockholms universitet. Kreativa idéer och bra diskussioner från kurskamraterna.
Ja, jag körde hem den här gången, jag avstod från hotelrummet. Paus i  "himmets lugna vrå" innan middagen och mingel ikväll. Ja, jag avstår vinet för att få sova i min egen säng för en gångs skull. Super super mat vi fick idag, hög klass på konferensstuket. Ah, såna dagar känner man sig priviligierad.

På hemvägen telefonsamtal från lärare. Problemlösning på hög nivå.

Den stund du tror att allt är slut
och stum i mörkret sitter.
Den stunden skall du kämpa ut,
fast den är kall och bitter.


Ty efteråt skall du förstå
att just vid soluppgången
är natten särskilt kall -

men så
begynner fågelsången

Harry Blomberg

Inga kommentarer: