Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-02-17

Jag drömde en konstig dröm i natt


Jag drömde att jag bodde på ett hotell. För att komma till receptionen, så var jag tvungen att balansera på en smal gräsremsa på kanten av ett grustag. Det var svårt och jag lyckades nästan, men precis när jag var framme, så brast kanten och jag kasade ner på botten av grustaget och var tvungen att kämpa mig upp i den lösa grusen.
Jag vaknade och somnade om och fortsatte drömma om hotellet. Jag var på väg till mitt rum, där jag hade mitt bagage efter en föreläsning. Jag hade en nyckel med mig. Varje gång jag öppnade en dörr, så kom jag in på fel hotellrum. Det var någon annans saker som fanns där. Jag prövade flera gånger, men kom bara in i nya rum och jag hittade aldrig rätt rum. När frustrationen var som värst, så vaknade jag. 
Antagligen bara kaos i hjärnan som slumpmässigt sätter ihop saker? Eller så är det mitt undermedvetna som talar till mej och vill säga vad?

Inga kommentarer: