Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-07-08

Tomhet och saknad


Efter en intensiv vecka, kramar, nya vänner, en del alster, nya akrylfärger och lite annat material och en fågelbok dedikerad till mej av författaren, så styrde jag kosan till Malmö och hämtade katterna. Tog först en liten runda på stan och köpte en ny sommarklänning. En vän kommer imorgon och stannar till söndag, så jag blev inte kvar i Malmö utan körde hem till Kåseberga ikväll.  Packade upp, ordningen återställd. En stor tomhet breder ut sig i hjärtat. Tomt efter gemenskapen på kursen, tomt av att jag, saknar någon. Det är nu man vill berätta om allt roligt som hänt i veckan. Det är nu man skulle vilja landa med någon speciell. Men det otroliga lyckan som katterna visade genom att spinnande gå runt från rum till rum muntrade upp mej en aning. Jag får vänta tills imorgon att berätta, vänta tills imorgon. Då kommer vännen, då kan jag ta på min nya klänning och sitta i solen och fika. Det  är ikväll som det känns tomt, tomt när saknade fyller mitt bröst.

Inga kommentarer: