Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-07-12

Häckklippning, rötskyddsmålning och musikupplevelse



Verkligen jobbat häcken av mej hela dagen. Ja klippt häcken, men också sågat klart alla staketpinnarna och börjat rötskyddsmåla dem. Kände mej rent vingabruden när jag avslutade och gick in och duschade och tog sommarklänningen på. Jag hade ju lovat jag skulle komma. Jag hämtade en vän på vägen som gjorde mej sällskap och vi körde till den lilla landsortskyrkan. Jag återsåg min nyfunna vän ute på kyrkogården och det skulle visa sig att jag inte behövde ångra mej. Vilken fin musikupplevelse. Karins fina texter tonsatta av Hans Jakob och Roberts underbara pianospel till Elins ljuvliga sångröst. Värmen spred sig i hjärtat och håren reste sig på armarna. Att få njuta och vara i nuet. Tack

Inga kommentarer: