Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-07-31

Planer smiddes över chili concarne

Jag är inte så ofta på fester med människor från min födelseby. Har haft mitt vuxna liv någon annanstans och därmed mina vänner, men när det väl sker, så inser man att man missat en del roliga samtal om barndomsminnen, platser, människor som inte finns mer, historia som legat  långt nere i glömskan. Fantastiskt roligt. Mycket planer smiddes under inverkan av entusiasm och rosévin. Mycket skratt, men lite allvar. En del helt realiserbara. T.ex. en gemensamm andelslägenhet i staden ha ha att dela på vintertid. Sov länge idag. Småduggade. En gammal vän till min mor kom och köpte en diktbok till någons 80 års present. Hade mycket tid att fundera. Provocerad av ett försenat Ps. Mediterat vid havet

Inga kommentarer: