Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-07-13

Depparedag

Det började redan på morgonen. Regnet öste ner, ingen gräsklippning här inte och långt mindre målning. Försökte uppbåda inspiration till att uppdatera jobbets hemsida, men inspirationen och kraften lät vänta på sig. Jag bara satt i soffan och sen låg jag i soffan och sen satt jag igen. Försökte fokusera på ett stort spindelnät som satt i hörnan vid bjälken. Sen började det blåsa ute också. Tänkte och tänkte och tänkte, skickade ett sms. Tog mej i kragen och började på hemsidan. Kom faktiskt igång och fick lite gjort.  Hade ett långt telefonsamtal. Det speglade tyvärr min sinnestämning och personen ifråga är ju inte så bra på att lyfta, så deppigheten blev snarare ännu mer påtaglig. Varför ska det va så jä… svårt att hitta rätt? Körde till staden. Umgicks med dottern och barnbarnet. Helt OK. Såg fotbollen. Sverige förlorade. Bara vad man kunde vänta en sådan dag. Skönt den är slut. Stick och brinn onsdagen den 13 juli. Fuck you !

Inga kommentarer: