Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-07-10

Nu blommar lavendel och stockrosor i min trädgård




Vilken mysig helg. Vännen kom lördag em. Då hade jag varit i stan och bunkrat upp med lite mat och två små sköldpaddor till mitt fågelbad. Vi fikade länge och gick sen till hamnen och åt glass. Konstinstallation på ängen vid stenarna. Vi satt och spanade ut över havet. Pratade med arkeologerna som mutat in ett område i hagen som skulle grävas ut i juli. Spännande. Det blir nog fler samtal. Sommarklänning på, ett glas öl och laxspett nere vid havet. Rosévin och en film. Solen strålade hela helgen. Loppis söndag fm och därefter Haven i Gärsnäs, http://www.havenosterlen.se/haven/ . Köpte två fantastiska Mårbacka pelargonier. Gick och strosade och vi blev inspirerade av denna underbara trädgård. Vi åkte hem och gjorde sallad med parmaskinka och meloner. När vännen åkt till Malmö, så räfsade jag och påtade i trädgården, vattnade. Besök av nyfunnen vän från Californien. Härligt. Stockrosor, lavendel och kungsljus blommar. Vattnar. Härliga sommar !

Inga kommentarer: