Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-07-18

Monterat en rosenbåge och lyssnat på Wannås ägare och drivkraft.

Jag missade C-G Wachtmeisters sommarprat på P1. Tänkt att jag skulle gå in och lyssna i efterhand. När dottern också uppmanade mej, så tog jag tillfället i akt i morse och lyssnade till frukosten. Jag blir så glad när jag hör människor som ha ett genuint empatiskt sinne som handlar efter magkänslan och där ord visas i handling. Jag tycker om människor som pratar kärleksfullt om kor. Att driva en gård med miljötänk och förena konst med natur och miljö är imponerande. Wannås är ett fantastiskt ställe och jag kommer återvända dit igen. Glad att en vän stod på sig sist jag var där och visade med hur en kokarusell fungerar. C-G :s sommarprat gav en ny dimension till de kommande besöken på Wannås. Jag gick sedan ut och rötskyddade en omgång staketbrädor och därefter gav jag mej i kast med att montera ihop min rosenbåge. Det visade sig vara svårare än jag trodde att förankra den i marken. De långa plattjärnen som jag skruvade på basen gick inte att slå ner i marken när sidan var på så jag fick skruva kloss den igen och slå ner järnen först efter att ha mätt noga. Då Visade det sig att jag saknade en del skruvar som jag fick åka till Ystad och handla. Passade på att lämna min gräsklippare som krånglat till en ny reparatör i Ystad. Han verkade otroligt trevlig och lagar han klipparen lika bra som han snackar så är det perfekt. Han upplyste mig också att jag ändrat postnummer. Ha ha roligt att man skall få höra av gräsklippningsreparatören var man bor.  Jag fortsatte sen hemma att skruva och skruva och förankra och sedan spänna ihpp bågen. Lodade så den skulle var rak både i sidled och i marknivå. Marken lutar där, men till  slut stod den där. FIN ! hoppas nu rosorna som jag planterat börjar växa så det knakar. Det blir fint när staketet är komplett. Jag har bestämt flytta buxbomshäcken till någon annan plats och planera lavendel vid andra sidan också. Men jag skall vänta tills slutet på augusti.

1 kommentar:

Frida sa...

Hej! Letar efter en snygg rosenbåge och hittade din blogg! Din rosenbåge är jättefin och jag undrar så klart var du fått tag på den och vad den kostade på ett ungefär.
Vänliga hälsningar /Frida