Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-07-23

Shopping Svågertorp, subway och garageklydd


Regn idag med ! Åkte på shoppingrunda vid Svågertorp. Besökte för första gången alla ställena från Harald Nyborg, Biltema, Bauhaus, Plantagen och Jysk.  Rätt kul, hittade en del smått och gott till trädgård och hus. Allt från solcellsbelysning till dampump och akvarellpenslar. Avslutade med en baguette på Subway, där dottern sommarjobbar. 
På kvällen fika med ny bekantskap. Som vanligt tidsoptimist. Dristade mig till att parkera på centralgaraget mitt i city. Jag hade ju dåliga erfarenheter sen sist, men trodde att två gånger kan det väl inte gå fel? Men det visade sig att det kunde det. Biljett automaten fungerade inte och jag fick ingen billjett. Gick av och prövade nästa automat.  Bommen uppe så jag körde in och parkerade.  Gick ut och försökte få ut biljett igen. Det gick inte. Jag gick och fikade, trevligt ! Vi gick tillsammans till garaget. Eftersom jag inte hade biljett, så kom jag inte in. Ringde vaktbolaget. Fick välja mellan att inte få ut bilen och betala 1200 för utryckning av vaktbolaget. Efter 4 samtal ,  lyckats smita in, men kom då inte ut med bilen. Samtal, igen och till sist en nummerkod, så kom jag ut. Jag kommer ALDRIG parkera på centralgaraget igen så länge jag lever !!

1 kommentar:

Baladas Mp3 sa...


My sweet friend, I translated your blog, very nice and interesting you site.
When you want to take refuge in good ballads of yesterday, today and forever in all languages and genres I invite you to visit my blog and listen me.
From this Saturday July 23 th I pay tribute to music of Scandinavia.
I am a broadcaster of Argentina.
Best regards from Rosario-Argentina
Albert.