Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-07-27

Hittat sommar idag


Äntligen så kunde jag fortsätta måla. Började måla vitt, på staketpinnarna alltså.  Gick sedan till bekant i byn och köpte jättekitschiga handledsvärmare som var made in local. Fastnade där i trevligt samtal om att renovera uthuset. Det växer sakta men säkert fram. Sakta men säkert.
Grillparty hos vän i Vik. Diskuterade tvestjärtars möjlighet att flyga. Jag drog det kortaste strået... först. Det stod att de kan faktiskt flyga. Men hittade senare fortsättningen. Den vanliga tvestjärten har aldrig påträffats flygande. Vingarna är komlicerat ihopknycklade under täckvingen. Hm…
Jag fick lite idéer till hur man fixar en betongmur som är böjd i trädgården. Med vattenstråle ur muren. Mörkt som i en säck när jag körde hem. Usch bådar om mörkare tider.

Inga kommentarer: