Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-02-25

Trött

Under morgonen arbetade jag med skyddsombudet kring arbetsmiljöpärmen. Glömde tiden och kom en kvart för sent till nästa möte. Missade kaffet, men fick en apelsin som tröst av rektorskollegan. Vi delade dokument på Google och samskrev en projektansökan som rörde skolbiblioteken. Tillbaka till skolan och möte med föräldrar. Självbehärskningen sattes på prov. 2 st långa telefonsamtal med en personal och chefen. Han ville jag skulle åka till Stockholm med min No lärare och Teskedsorden och vara representant för Toleransprojektet som arbetar med ungdomarna mot intolerans. Ringde några sökanden till SO lär. tjänsten om anställningsintervju tider.
Tveksam hela dagen om jag skulle åka till buggen ikväll, trots att jag hade finkläderna med. Trött och kände mej ledsen. Ingen lust.
När kompisen från Helsingborg skrev att han hade en sen visning och inte hann, så bestämde jag mej. Ringde till vännen från Gislöv och meddelade att jag hoppade. Vi bestämde preliminärt att ses på lördag istället. Kände mej rätt lättad när jag väl bestämt mej. De jag gillar dansa med, kan jag bugga med på söndag istället :)). Behövde heller inte fundera på förhållningssätt till en gammal vän om han mot all förmodan skulle dyka upp ? Körde från jobbet vid 6. Tröööttt. Down....


Av August Strindberg

Välkommen åter, snälla sol,
som jagar nordanvinden!
Nu har du sovit sen i fjol
och vaknar röd om kinden.
Värm sand och vik och vind och våg,
så får vi gå och bada.
Välkommen åter snälla sol,
lys över land och vatten!
Nu klingar sång, nu stäms fiol,
nu dansas hela natten.


Inga kommentarer: