Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-02-15

Öppen lördag

Igår var en sådan psykiskt pressande dag på jobbet. Mycket samtal med föräldrar som var upprörda för olika grejer. Kände mej helt slut psykiskt efter de sista dagarnas mentala stress. En del problem inte lösta. Löneförhandlingar med No lärare.
Eleverna hade gjort fantastiskt fina hjärtan och satt upp i matsalen och bakat goda Kesella hjärtan som de bjöd på alla. Det kändes fint. 


Var hos Frisören och färgade utväxten.
Handlade mat. Dansekompis ringde, han är hemma igen från Göteborgstur. Chattade med kompis från Malmö och med barnbarnen.
Skönt att Alla hjärtans dag är över nu. Jag hatar den dagen. Den får mej alltid känna mig så ledsen. Då längtar jag efter att kunna göra något för någon speciell.
Blåser och regnar idag.
Dagen är öppen. Lång frukost, Chattat med kompis från Helsingborg som varit ute på kanondans igår.

Av Solveig von Schoultz

Mina ögon vill kyssa ditt ansikte.
Jag har ingen makt över mina ögon.
De ville bara kyssa ditt ansikte.
Jag strömmar mot dig ur mina ögon,
det dallrar kring dina skuldror av en fin hetta
som långsamt löser upp dina konturer
och jag är hos dig, hos din mun
och överallt omkring dig-
Jag har ingen makt över mina ögon.

 


Inga kommentarer: