Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-02-07

Fredagstrött

Jag tillbringade det mesta av torsdagen på kommunhuset. Möte om justeringar av löneverktyg, sista anställningsintervjun med IKT pedagog. Uppföljningsmötet av verksamhetsberättelsen och medarbetarsamtalet med chefen gick bra. Lunchade med vännen från Vik. Elevhälsomöte senare på em på skolan. Min dator håller på att lägga av. Något elfel. Den är bara inne på andra året, men tvingas nu antagligen köpa en ny. Suck
Efter en stressig torsdag, så blev det dans igår kväll. Ingen superkväll precis trots både bugg och trevliga möten. Jag var rätt trött. Glad att det inte var jag som körde, men kände mej ledsen när vi åkte hem. Detta höll i sig i morse. Trött hela dagen och down.

En extra lång fredagsarbetsdag. Hade flera anställningsintervjuer ang. mina tre tjänster som är ute.
Hoppas på under, att jag kan locka över en No lärare och en språklärare från sin fasta tjänster på andra skolor till att börja hos oss ;) Kom inte från jobbet förrän halv 5.
Ingen geist alls ikväll.
Orkar knappt tänka.

Pratat med mitt barnabarn på telefon. Köpt en svindyr jordglob med tillhörande info om djur, sevärdheter och flaggor till honom. Cool !



Av Vizma Belsevica

Jag ska samla alla dina likgiltigheter
till den sista- allra minsta.
Jag ska tänka att jag inte ska tänka på dig.

Hela tiden ska jag tänka på det.

Jag ska inte fråga: Är det avsikt eller slump
som spärrar vägen mellan våra liv.
Jag ska vänta för att säga: Jag ska inte vänta.
Hela tiden ska jag vänta på det.


Jag ska förhärda mitt hjärta
mot tillfälliga stunder av ömhet.
Jag ska hoppas att jag aldrig mer
ska hoppas på något


och inte längre räkna regndropparna
som i blindo immar för höstens fönster
när jag tänker att jag inte tänker på dig.
När jag hela tiden tänker på det.


Inga kommentarer: