Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-02-20

Jobbat hemma

Jag var hemma och arbetade idag. Hållit på med Arbetsmiljöpärmen och Brandskyddspärmen. En helvetes massa papper och handlingsplaner och rutiner och riskbedömningar. Till vilken nytta? Bättre ha tid att arbeta med arbetsmiljön än att skriva papper eller? Men det är skyltfönsterpedagogik i sin sämsta form. Står det i en pärm så är det sant eller??
Ringt några samtal. Försökte få tag i SO läraren som vi intervjuade.

Jag fick ett ryck och gick in och kollade mina pensionsfonder. Det var väl ung 3 år sen sist. Hade ändå gått rätt hyfsat. Bytte den ena fonden till något annat. Jag skall ta tag i det där med att kolla upp lite grejer nu. Ringt till pensionsrådgivaren på kommunen om en tid.
Dansekompisen ringde. Han hoppade dansen, de andra två hade också förhinder. Nä, orkade inte köra ensam till Höör ikväll. Lite trist, men satte på PlayTones och LarzKristerz och sprang på crosstrainern i 30 minuter. Siktar in mej på söndag.
Fått brev från byggaren. Ringde coachen för att få råd. Suck.

Snackat med barnbarnet. Jag skall hämta honom i Malmö kl. halv 8 imorgon. MYS!!

Inga kommentarer: