Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-02-11

Bredbandslöst hemma

Jag skulle läsa mail igår kväll när jag upptäckte att jag inte hade kontakt med Internet. Operation felsökning satte igång. Hm startade igång trådlös router, startade om modem. Hm, upptäckte då att telfonen inte fungerade. Elen funkade...signalerna från mobilen gick fram. Jag fick gå till grannen och fråga. Jodå, hans telefon fungerade utmärkt...men de hade grävt av min ledning när de skulle  fixa en läcka. Kul, not ! Inget att göra. Det var till att använda mobilen. Enda stället med någorlunda täckning var i sovrummet vid fönstret. Kom knappt ut på fejan.
Anställt en igår som jag tror superbra spanska och engelska  lärare...hoppas det går vägen nu, hon skall inte börja förrän efter sommaren. Haft en anställningsintervju med en SO lärare, sådär, samt två intervjuer med NO lärare till högstadiet. Helt otroligt ! Den siste var sanslöst omöjlig att anställa. Nu håller jag tummarna för den jag träffade i fredags. Jag får hosta upp den lön hon begär.
Packat kassen till ombyte buggen ikväll.

Inga kommentarer: