Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-10-19

Livet och tempot växlar o jag hänger med bra :)

En härlig danskväll i torsdags. Ordet nolla fick jag lära mig i tisdags…det vara nära…bara sistan jag avstod ifrån eftersom jag gick. Ont i benen och kroppen när jag kom av bilen hemma, men superglad. Många dansanta och mysiga pojkar J Det var dock nödvändigt att riva en bro, inte kul, men gjorde det så smärtfritt som möjligt. Den "gamle" gossen med lockarna hade bry att hålla reda på mej, men det blev ingen dans. Jag satte en gräns för en månad sedan som han inte vågat överskrida. Somnade gott efter goa sms.
En pressande dag på jobbet igår då jag blev hotad av ofrisk medarbetare och vikarieklydd m.m. Glad för de medarbetare som alltid är positiva och kan se de ljusa stunderna ha ha. Eleverna är i alla fall underbara, de lyfter en för det mesta. Nya NO vikarien ”tanten” verkar vara en guldklimp om det fortsätter som hittills.  Jag var helt slut när jag kom hem igår. Förslag om restaurangbesök från vännen i Gislöv var omöjligt att säga ja till Jag hade inte orkat ha mänsklig kontakt L.
Tände brasa och levande ljus, mediterade, gjorde en EFT runda och lyssnade på min älskade musik. Ingen TV eller FB, bara nollställde mej själv. Det fungerade…sov gott och vaknade utvilad och på gott humör. Flera
meddelande på Fejan av vännen från Gislöv. Han jobbar idag. Rätt skönt att slippa sätta saker på sin spets. Käraste vännen fullt upptagen med garagestädning och spelning m.m.
Jag har varit i stan och köpt vin, ögoncreme, strumpor och Wiehes nya platta.
Jag var inne om på Olssons basar och köpte smyckesskåpet som jag tittat på länge ha ha…Det ska bli kul att hänga in allt glittret. Ja det var rätt ! inte smyckesskrin utan smyckesskåp!! Hela 140cm långt.

Sitter med kaffe nu och lyssnar på Wiehes nya platta som är helt underbar. Älskar verkligen hans texter. De slår verkligen Lasse Stefanz… ha ha ha
Alla mina vita hästar fick du....Allt för dina vackra ögons skull,
allt för dina röda läppar, allt för dina runda bröst,
allt för dina vita armar, allt för löftet i din röst,
allt för dina slanka höfter, allt för skrattet i din mun,
allt för dina vackra ögons skull............


Inga kommentarer: