Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-10-13

En dag när man känt att man tänker "rätt"

Hade en lugn och bra kväll igår då jag hade tid att fundera.
Nån har i alla fall inte blivit avskräckt än av nackdelen med ålderskillnaden? Det stärker självkänslan. Känner intuitivt att den är en person som kommer stanna kvar i mitt liv på ett eller annat sätt.
Somnade lugn efter sms från käraste vännen, som dock har varit upptagen hela helgen med något som verkar väldigt viktigt?? Han har inte haft tid att prata.....

Pratade relationer med vännen från Svalöv, det funkar alltid bra att prata med varandra, men undrar om vi blir klokare? ha ha, Såg ett inslag från en relationsexpert i Gomorgon Sverige som var intressant som jag behövde processa om.
Två st. dansekompisar ringde oberoende av varandra och försökte få mej med till dans ikväll, men jag hade bestämt mej. Det blir tisdag nästa gång.
En kraftansträngning tog mej från soffan och jag gick ut i ett par timmar och städade efter byggarna och sorterade brädbitar, mursten och plåt i prydliga högar och i säckar på gården. Räfsade upp spik och annan krafs.
Tog in mina trädgårdsälvor och glaskulor för vintern.

Stod sen i köket och hackade loss två gamla hängslor och en lås från den gamla källardörren med stämjärn m.m. Tänkte ha det till den nya som jag förhoppningsvis skall få isatt innan vintern .
Jag skruvade också loss glaset till den gamla smidesspegeln som jag köpte på loppmarknad. Skall fixa nytt glas tänkte jag.
Lyssnat hela eftermiddagen till Lasse Stefanz på Spotify. Har aldrig gillat dem innan, men man är väl i rätt mood nu kan tänkas ha ha, Hm intressant...
Åskat rejält hela eftermiddagen. Fick köra datorn utan strömsladden.

-------------
Stanna en stund och öppna ditt hjärta för mej……………
Låt sekund för sekund gå mot en morgondag
Ditt huvud mot min kind. din kropp som rör vid min…….
Jag hör ditt hjärtas slag……..
Så tätt två människor kan dansa med varann, håller vi varandra
Så följsamt och så lätt, allting känns så rätt när du är nära mej
Stanna en stund och öppna ditt hjärta för mej……………….
låt sekund för sekund gå mot en morgondag
L S

Tillit, Släppa taget om....det som är meningen sker ändå utan min aktivitet...eller inte ?





Inga kommentarer: