Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-09-06

Såg fotboll tillsammans på skype

Jobbade hemma igår. Det blev att uppdatera skolans hemsida med bl.a. bilder från skolavslutningen och skolstarten. Jag skall starta en FB sida för Alléskolan eftersom det är lättare att lägga upp bilder när man inte behöver FTP program. Då kan man också enklare ladda upp filmer till youtube kontot och länka dem. Jag skall också försöka involvera IT pedagogen och nya administratören på sikt i hemsidan så inte allt hänger på mej.
Kommunfullmäktiges ordförande ringde ang. konstruktiv idé när det gäller skolans lokalproblem. Det gäller smida medan järnet är varmt. Dans igårkväll. 2 kompisar åkte med mej. Mycket folk och jag fick dansa mycket. Inser dock att jag måste säga upp bekantskapen med en viss person innan hann knäcker mej. Verkar vara den största psykopaten jag mött hittills. Dansade sistan med kompis från grannby.

Idag har jag och IT pedagogen skickat in vår IT projektplanering till förvaltningsledningen. Handledningsmöte i Malmö.
Coachen planerat att vi skulle gjuta mur hemma imorgon men fått förhinder. Får se om det blir planeringsmöte på söndag. Ok nu är jag fri att hänga med till dans med kompisen imorgon om jag skulle vilja?

Körde upp till barnbarnet och lämnade mjukiskatten som huserat hos mej sen sist och sen fika med yngsta dottern. Hann gå en sväng sen innan jag stack till Kulladal. Inhandlade en vinterjacka.
Trött som en gnu men piggnade till sen när käraste vännen hörde av sig. Vi såg fotbollsmatchen tillsammans via skype och tv5 play. Sverige vann mot Irland med 2-1. Kanon !  Natti Natti




Inga kommentarer: