Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-09-09

Brasans oranga värme sprider sig i rummet

Idag har varit en vanlig dag på jobbet. IT möte med rektorskollega. Planering av AP träff. Regnat hela em och kvällen. Det gör gott för växterna. Såg att min kompis med den lille traktorn hade varit och sågat ner grenar från ena sidan på mitt hagtornsträd. Jag hade fått en lapp från soparbetaren att jag måste såga ner grenarna för de rispade bilen. De satt högt och jag visste inte hur jag skulle göra. Min riddare hade hört sopgubben klaga och hade helt enkelt tagit sin traktor med skopan och sågat ner grenarna och lagt i en prydlig hög bakom uthuset. Fantastiskt :)))
Åt lite kvällsmat och satte på höstens första brasa. Lade mej sen i soffan med min senaste bok "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini, hällde upp en kall öl och satte på Mikael Wiehe. MYYYSS. 
Kompisen från Borrby ringde och pratade bort en stund. Undrar om takbytargänget kommer denna veckan?Ledningsgruppmöte hela dagen imorgon och AP träff på kvällen.



Inga kommentarer: