Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-09-30

Också denna dagen har ett slut....i rosa

Upptäckte i morse att något hänt under helgen i en persons liv. Mullvaden fortfarande undgått mina klor.
Fantastisk regnbåge när jag körde till jobbet.  Försökte visa medkänsla, men morgonen började i totalt avstängt läge och en variant av "vargen kommer " historien i klart syfte att kunna ta sig rätten att ta ut sin frustration på FEL person. Förklaringen blev "Du har ingen humor" Då är det alltså att skratta nästa gång det indikeras nåt liknande ha ha ha ??
I avstängt läge gör Mr Hide sin entré utan tanke eller inkänning utanför sig själv och sina egna problem.
Jag borde ha lärt mig? eller så är det kanske ingenting som jag vill lära mig eller långt mindre acceptera.

Som tur är, så är Dr Jekyll oftast inte sen att komma tillbaka när hjärnan väl kopplats på, vilket också det fanns vissa indikationer på några timmar senare. :)
Verksamhetsbesök hos matte, engelska och träslöjdslärare.
Elevgenomgång på eftermiddagen.
Härlig kväll. Gick en tur. Fantastisk vy på havet. Fåren betade uppe på krönet. Det finns alltid ett val, alltid ett val hur man vill leva, vem man vill vara som människa.



Inga kommentarer: