Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-09-24

Konferens Framtidens läromedel med allehanda förvecklingar

http://www.framtidenslaromedel.se/   Hämtade kollegan 06.30 i Skurup. Hade svårt att sova för jag var rädd att missa klockan. När vi kom till parkeringen på Sturup så sa kollegan till mej att bara stoppa i Visakortet i vid ingången. Jag gjorde detta men i fel läsare. Jag väntade inget hände. Jag var övertygad om att automaten svalt kortet. Efter en stunds tryckande på allehanda knappar så tittade jag ner. Där låg kortet utspottat under bilen......
Det fortsatte med att planet av någon anledning var en halvtimme försenat, vilket gjorde att vi missade tåget till Uppsala...tog nästa, kom bara liiite för sent till inledningstalet.
Föreläsningarna var både ris och ros.  Det kändes emellanåt som om jag var rätt påläst i alla fall.

Vi satt och vi åt, vi satt och vi åt och vi åt och vi åt. Kaffe kakor wienerbröd , frukt , choklad godis, nötter, lunch, kaffe, juice, bullar .....
När vi skulle checka in på hotellet hade det blivit fel med bokningen och faktura adressen. Det var nära att vi inte fick rummet....men det löste sig efter diskuterande och mailande..... När jag kom på rummet så skulle jag gå på toaletten. Tog första bästa dörr och råkade komma in i ett annat rum, där det låg kläder och en resväska. Herre Gud...gick snabbt tillbaka igen och låste dörren till mitt eget rum. Tydligen ett dubbelrum där dörren emellan inte var låst....
Fast vi tog en guinness för att skratta och lugna ner oss och sen blev det Tapas och glada skratt och mer öl och till och med en Irish coffee. Trevlig kväll!



Inga kommentarer: