Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-09-04

Flyga drake

Jobbade till sent. IT-pedagogen och jag författade text om nya IT satsningen.
Stannade till i Ystad och köpte strumpor till klänningen. Börjar bli för kallt att gå till dansen barbent.

Coachen skrivit på Fejan att det blir att jobba med gjutning av mur och grävning i helgen. Får bli från lörd. em för jag skall kolla barnbarnen springa ett lopp i Malmö på lörd fm
Jag skyndade mig hem till boken. Jag läser och jag läser. Två tredjedelar avverkade. Jag gråter ofta och känner en stor kärlek och medkänsla...som om jag kände dem och de vara en del av mina närmaste. En underbar bok av Khaled Hosseini. Läst av mint 50 miljoner människor i minst sjuttio länder. Tänk att det dröjde så länge innan jag tog mig an "Flyga drake"  Tänk att jag har "Tusen strålande solar" och  "Och bergen svarade" kvar.
Lucky me! :))

Inga kommentarer: