Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-09-29

Lugn helg behövdes

Fredagen var intensiv på jobbet. A-dag och började med kort konferens, sen schema diskussion och funderingar kring IT satsningen. Till Malmö för handledning.
Försökte nå käraste vännen flera gånger under dagen, men det var inte vår dag. Fick inte till ett samtal.
Minsta dottern orkade inte med en fika så jag körde till Dalby och träffade 2 av barnbarnen en stund. Mysigt!
Sms från dansekompis och telefonsamtal från annan danskompis när jag körde hem. Sov tungt på natten. Helt utmattad.

Vaknade utsövd igår för en gångs skull den här veckan.
Rekyl efter intensiv vecka, kände mej ledsen.
Pratade med käraste vännen. :) Ryckte upp mej och körde till Ystad och fixade färg och lite annat. Bl.a.  D-vitaminkur som jag inte kommit igång med än för att försöka bättra på ljusbristens påverkan på mitt humör i vintermörkret. Köpte två nya lyktor att sätta framför ytterdörren. Det blev fint.

Jättefint väder. Soligt och varmt.
Trädgården full av plåtar och bräder och cementklumpar. Slarvig byggare inte samlat ihop grejerna. Jag staplade takplåtar och annat i högar på gårdsplanen. Nödvändigt för jag kom inte in i uthuset, men tungt. Nya jä... mullvadshögar. En ny självmordskandidat tagit utmaningen att våga sig in i min trädgård Suck ! Satt fälla.
Målat källardörren. Fixat lite i trädgården. Kollat karmen som sitter i källaren. Det visade sig att det var lite komplicerat. Får rådfråga byggaren hur jag skall göra. Kopplat ihop två slangar för jag tänkte spruta källartrappan mot mossa.
Städade och vattnade blommor. Lugn kväll med läsa och TV.

Inga kommentarer: