Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-03-18

Skrivardag

Igår var det skrivardag. Jag försökte verkligen fokusera och koncentrera mig. Det gick tidvis sådär, eftersom tankar och känslor flög genom kroppen. Det fanns tydliga utmattningssymtom när det blev kväll, vilket gjorde att jag somnade tidigt i soffan. Men en del hade jag hunnit med, jag tror det ska gå vägen innan deadline? En närstående pressar mig och går in i offerrollen.
Jag kommer aldrig tillåta mig själv att göra mig till ett offer, och ingen annan kan få mig till att bli det mot min vilja. En del säger att det är lättare sagt än gjort, men det är fortfarande mitt personliga ansvar. Om jag skyller på andra, så gör jag mej själv till ett offer för omständigheterna och lägger ansvaret hos någon annan.

Det blåser full storm i Kåse. Det knakar i huset, susar i träden och vågorna brusar och  dånar. Det är riktigt kusligt. Ikväll skall det börja snöa. Usch! Det blir kanske hemmasittarjobbande imorgon?

Inga kommentarer: