Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-03-24

Landat i Kåse igen


Var hos båda döttrarna och träffa barnbarn och åt Påskbrunch hos den ena. Jag blir så varm i kroppen av mina älsklingar.
Så glad för sms men så djä… många tankar sen.
Jag inser att jag står inför en av de största utmaningarna hittills.
Att å ena sidan ta ett beslut när det gäller någon som står mej nära. Ett beslut som handlar om jag ska ta konsekvenserna av saker jag känner och inte känner. Ett beslut som jag själv måste ta ansvar för.
Men det svåraste blir nog att släppa taget om någon som jag älskar och inse att jag måste acceptera och fixa en nivå som jag inte kan påverka ett skit eller göra något åt.
Helt enkelt släppa taget och försöka lita på att han finns kvar som min vän.  Det är mitt ansvar att fixa detta.  Det är så djä… svårt att för en gångs skull inte agera, planera eller försöka hitta strategier som jag är van vid. Att bara låta va……Han har alltid gett mej utmaningar som ligger nästan över gränsen för vad jag fixar.

Be inte att få ett lätt liv,
be att få bli en starkare människa.
Be inte om uppgifter som motsvarar dina krafter,
be om kraft som motsvarar dina uppgifter

Philip Brooks

Inga kommentarer: