Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-03-19

En sann kompis

Ja, det blev under dagen ganska lokalt med snökaoset. Men kompisen med lastaren förbjöd mej köra i morse tills han kunde köra före till Kabusa med plogen. Positivt med smssvar, men otroligt svårt att förstå hur snabbt saker kan gå?? Obegripligt!
Jag jobbade till 17.00. Glashalt på E-65. Fick köra vissa sträckor i 40. Bilar låg som käglor i väggropen. 

Kompisen ringde och gav väderläget och plogläget från Kabusa. En sån vän ska man vara jäkligt rädd om....o de e jag !  Ja, jag kom välbehållen hem, körde på bra in på min lilla väg och.........fastnade i en meterhög driva. Stenhårt!! Fick själv tillsammans med en granne skotta loss i en timme....Ringde och var inte så vänlig i tonen till plogbilen från grannbyn som hade byvägarna som ansvar..Han hade inte varit där på hela dagen. De fick omdirigera och ta och ösa bort snön med lastare. Nu är där höga vallar. Blåser och snöar här, undrar hur det blir att köra imorgon. Det blir tufft !
Break sen några dagar....Saknar, men fel person?

Har stängt av. Det går rätt bra! Nån gång skall man väl lära sig att bara trycka på knappen?
Trevligt samtal med manlig vän om relationer. Ja, det är komplicerat. Det är så mycket mer att klara av än att bli förälskad i förste bäste :5

Inga kommentarer: