Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-03-21

Presentinslagning ikväll


Halt i morse. Körde in om till jobbet innan ledningsgruppmötet. Fick telefonsamtal jag blev glad åt. Vårt nya lönesättningsverktyg presenterades. Lite klyddigt, men det blir nog bra. Lunch med kollegan, vännen från Vik.
Var på skolan på eftermiddagen.
Körde och handlade 5 årspresenter till ena barnbarnet på vägen hem och påskägg till andra barnbarnet som inte kommer till påsk.
Såg Uppdrag granskning ikväll om lastbils transporter  Fy Faaaan vad hemskt. Nu förstår jag vad vännen pratar om. Hellre betala mer för transporter och varor för att garantera justa arbetsförhållanden för chaufförerna.  Usch!!
Packade lite grejer. Inte bestämt mig än, men tror det blir Malmö hela helgen. 5 årskalas efter jobbet i Dalby imorgon. Det blir väl bror och barnbarn resten av helgen också. Lördagkväll och söndkväll ledig. Första helgen med paus sen midsommar. Undrar hur det känns? Jag får känna efter och tänka som vi sa.
Ibland hade man önskat man kunde bestämma vad man skulle känna, men tyvärr….Intressant, lovar fundera över detta. Eller så har avstängningsmekanismen redan slagit  till? Trägen vinner ha ha.

Inga kommentarer: