Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-02-07

Soffuppsnyggning

Med tanke på hur jag mådde igår, så har jag mått bättre idag. Som jag befarade, så var det uteslutet att åka och bugga ikväll. Speciellt med tanke på att en del hört av sig som fått luginflammation efter att ha misskött den här influensaaktiga förkylningen. Ska dock göra mitt yttersta för att åka och jobba imorgon, speciellt som jag har planerat  ha filmmys med en kompis på kvällen.
Idag har jag haft en sån där slängardag. Det gäller att ta tillfället i akt.  Jag måste liksom känslomässigt vara redo. Samlade ihop en hel säck med linnedukar och gamla vävnader som jag förvarat i mina skåp. Ungarna skall först kolla om de vill ha något, sen åker det också till loppis. Visst är det synd, men då har jag ändå sparat en hel del som är de finaste. Bättre om det är någon annan som kan ta över och använda det istället för att de skall ligga i skåpet. Klädde om furusoffan i det fantastiska hemvävda ylletyget som legat i skåpet. Nändes inte klippa av det, utan jag vek in änden under sofflocket. Men det blev fint! Vilket underbart arbete. Säkert vävt under många kalla vinterkvällar för 100 år sedan.




En läkare är den enda människa som inte har något garanterat botemedel mot förkylning

Dominic Cleairy

Inga kommentarer: