Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-02-22

Guldklimp i soffan och uttröttad padda



Ledig 2 dagar. Tillbringat dem med 2 av mina barnbarn och min ena dotter. De anlände efter en biltur där ena barnbarnet kräkt ner hela bilen. Vi befarade kräksjuka, men som tur var landade det i bilsjuka av vinglig biltur på grund av blåsten. Allt fick tvättas . Det blev mestadels inne lek på grund av vädret, men en kvällspromenad  hann vi med för att titta på stjärnbilder och svart hav.
Det blev, spel, vattenfärgsmålning, pussel och pyssel och en del sagoläsning. Ändå hann jag med att gosa med bebisen.
 4:a åringen gillade verkligen min I-pad.  Den tålde som tur var ganska hårdhänt hantering.  Den absolut mest användarvänliga teknikprylen som kommit på många år.
Tog en tur in på bokrean ikväll. Inga höjdare. Det blev några barnböcker och en husrenoveringsbok.
Ledningsgruppmöte heldag imorgon. Det tog hela kvällen att förbereda mig..PUH..
Råkflockarna har börjat komma och vildgässen. Snödroppar och vintergäck i trädgården. Våren är i antågande

Inga kommentarer: