Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-02-20

Bilreparation, Powerpoint och vaktmästarhumor


Jag lämnade bilen för att få åtgärdat felen som upptäckts på besiktningen. Blev körd till jobbet av reparatören. Lugnt idag, bara Fritids igång. Fotat arbetet mot främlingsfientlighet som skall läggas ut på hemsidan. Glömde nycklarna hos reparatören så jag kom inte in i mitt arbetsrum. Tur min supervaktmästare  var på plats idag med sin huvudnyckel.  Vilken tur vi har. Med sitt glada humör och kreativitet så fixar han i stort sett allt från att bygga nya arbetsrum, snickra inredning, måla eller regla nya väggar och flytta dörröppningar...you name it. Lucky me! Hade möte med en försäljare av personalvårdskoncept med massagestol och tillhörande antistressföreläsning och mentalträningsprogram. Ringde lite referenser . Det verkar faktiskt bra, men man måste binda upp sig på 3 år..hm..Tar mig en funderare.
Gjort en powerpointpresentation till ledningsgruppsmötet. En sammanfattning av kvalitetskonferensen i Jönköping

Dyrt att lösa ut bilen. Börjar bli nödvändigt att ta beslut om att köpa ny. Min reapratör hade en på lut..Polo diesel 2011, gått 10000 mil. Kanske nåt?
Fixade till att fylla kylskåpet på hemvägen.
Ledig i 2 dagar..barnbarnsdagar. Härligt!

Inga kommentarer: