Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-02-19

Ranelid till Globen


Tillbringade fredagskvällen med vänner i Ystad. Körde till Malmö lördag fm. Först var jag  i konstnärsaffären och kompletterade mina oljefärger och penslar.  Så mycket spännande det var där. Tittade på ramlister. Oj vad dyrt att rama in en tavla. Skall kolla på internet efter billigare lister.
Fika med ny bekantskap. Sen till Kroksbäck för  en trevlig kväll med vänner.
Melodifestivalen är verkligen en trist tillställning med helt ointressanta låtar. Ranelid och company gjorde ett spektakulärt framträdande. Hans orubbliga självförtroende utan någon som helst självkritik är uppfriskande och annorlunda. Han gick direkt till globen och finalen. Helt otroligt. Min FB logg var fylld av upprörda kommentarer som  ”Ranelid forever”,” Fy fan för Ranelid” och allt där emellan.  En sak är säker. Han lämnade ingen oberörd.
Halt när jag körde hem i morse. Blev tagen i en poliskontroll och fick blåsa. Ena dottern och barnbarn kom  hem några timmar senare Intensiv dag.
Snöfritt  idag och  en halvtimme längre dag på en vecka. Topp !!

Inga kommentarer: