Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-02-06

Inbrottssäker fröautomat

Kände mej rätt pigg igår kväll. Det gjorde jag inte i morse när jag skulle köra till jobbet. Oroande tecken på att jag var på väg att få feber igen. Jag stannade hemma. Tvingade mig till stan och fixa klammer till häftapparaten, Hittade en gedigen fröautomat till fåglarna istället för den i plast som gått sönder. Letat en tid efter samma sorts inneskor som jag har och det bara är en slamsa kvar av. Måste gå med inneskor inne sen jag fick hälsporren. Jag lyckades till min glädje snubbla över tre i rätt storlek. Jag köpte alla tre, plus en mössa och vantar. Vid de laget hade frossan slagit till igen och jag insåg att jag hade feber. Jag körde hem och resten av dagen var jag helt utslagen igen. Hostan blommade ut och näsan rann som en rännil. Fick ringa till jobbet. De hade via huvudnyckeln tagit sig in i mitt rum för att hämta nationella proven i svenska som var inslåsta där..hm.

Jag gjorde en kraftansträngning och skulle fylla på frön till de stackars fåglarna i den nya fröautomaten. Det visade sig att den var inbrottsäker. Jag slog bort tanken på att jag skulle fylla på frön genom de små hålen nedtill. Efter flera försök skuvade jag av en ringmutter på toppen, vilket gjorde att en skruv ramlade av och rullade in i automaten. Jag ringde affären. De testade 2 man i en kvart, till slut lyckades de öppna den. "Du måste ta i" sa han. Jag tog i så ena sidan ramlade in, men efter två försök så rubbades locket lite....Jag fick av det. Jag kunde laga sidan och  skruva i skruven igen. När fröna var i så såg den faktiskt riktigt elegant ut. Det gällde bara att ha den rätta knycken...Det ska ett under till om jag ska kunna jobba imorgon och därmed åka och bugga på kvällen. Det ser mörkt ut, snyft.

Inga kommentarer: