Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-02-15

Pigg och full av energi


Influensan börjar ge med sig. Äntligen ! och det märks att det är ljusare på morgnarna. Det ger mig energi och gaist att ta itu med saker och jag längtar verkligen till våren och sommaren och nya projekt. Fått bekräftelse från sommarkursen i Svalöv.
Frustration kring inställningen som råder i vissa kretsar om vem som skall styra IT utvecklingen i skolorna. Jag blir så trött.
Besiktigat bilen. De som finns på besiktningen har absolut gått charmskola. Trots detta, så fick jag ombesiktning på att det var två spindelleder som skulle bytas. Ja, bilen håller verkligen på att sjunga på sista versen. Det blir absolut en Peugeot till, men vet inte om jag skall köpa en ny.
Hade äntligen fått tid till magnetröntgen av knät. Jag blev så exalterad, så jag kollade bara på datumet och tiden och missade månaden, så jag körde till röntgen rätt datum och rätt tid men en månad för tidigt. Förvirrad kärring, eller?  Det visade sig också att metallskruven i knät kunde ge problem. Hm, jag skall ringa och diskutera detta med läkaren.
Någon vill komma och byta ut vattenmätaren hemma till en modernare. De tyckte jag kunde ta en semesterdag för att de skall kunna komma. Det tyckte inte jag.  De fick anpassa sig till den tid jag var hemma på lovet.
Spelat gitarr ikväll och börjat skissa på den nya tavlan.

Fly away, take my hand
Spread your wings, reach the sky
I can make you beleave, life is rich, rich wthin me
So fly away, hold my hand
Feel the wind, take the sky
Love will find, find a way
I beleave in you, fly with me, fly with me 

Inga kommentarer: