Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-10-01

Grind, Vita hjortar och italienskt rödvin





Igår tog jag semester och kittade en del fönster som jag var tvungen fixa till inför vintern. Jag gjorde också klart min grind. Fantastiskt väder. Nu är äntligen staketet klart. Tänker kanske sätta ett litet hjul i ytterhörnan av grinden eftersom den är så bred och det är svårt att den inte hänger sig lite. 
Åkte till vännen i Blentarp senare. Det blev lammkotletter. Mm, gott ! Vi körde i skymningen  till Häckeberga området. Vi såg två flockar med vita dovhjortar och några kronhjortar. Spännande!  Jag har aldrig sett vita dovhjortar. Det är tydligen en stam av sådana i detta område. Vi  hälsade på vännens bror som bjöd på ett otroligt gott italenskt vin. Det godaste jag smakat faktiskt.  Vännen jagat idag.
Jag har gjort patentet med pressenningen som jag fäst med öljetter i krokar som en skyddsvägg för veden när det blir vinter. Det blev jättebra tycker jag. Nu väntar jag bara på veden.
Vädret var dimmigt och ganska rått i em. Det märks att det blir väderomslag. Börjat ta in lite av trädgårdskonsten och möblerna. Fortsätter imorgon. Städat undan alla verktyg som jag haft framme hela sommaren. Ont i mina fötter och mitt knä. Jag kan knappt stödja på dem när jag suttit lite. Jag blir så argggg ..grrrrr

Inga kommentarer: