Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-10-10

Staplat ved , pallat päron och bromsat för Hjortar

 

Sov över i Malmö i fredags. Vaknade vid halv 1 på natten. Jag kan svära på att någon sköt några skott. Det Kändes nervöst.  Jag gick upp och tittade ut, men inget hände. Jag kollade på internet dagen efter, men tydligen ingen mer än jag som hört något. Somnade om.  Jag vaknade halv 7 av att barnbarnet ville stiga upp. Efter frukost körde jag hem.
Kompisen kom med drygt 2 kubikmeter ved som han tömde av på gräsmattan. Jag staplade in den i vedförrådet. Det blev tungt för golvet som buktade lite. Jag får nog staga upp med några lekablock på  mitten. Höststädade en del av trädgården. Nu är det minst 20 säckar med grönt som jag inte vet hur jag skall få till miljöstationen. Hm, hoppas på att någon jag känner har drag på bilen. Fruktansvärt ont i foten. Jag blir tokig !!    Djää….. hälsporre!
Tillbringade söndagen i Blentarp, päronpallning på Övedskloster. Gudomligt goda, fickorna fulla. Vi blev inpirerade av en pensionerad trädgårdsarbetare som sa, ”bara ta” Hjortgryta och rödvin till kvällsmat.
Funderat emellanåt på ett beslut.  Suck.
Mörkt  och höstlikt i morse när jag körde till jobbet. Inspirationen till att fotografera  har varit på låg nivå länge. Två hjortar sprang ut på vägen framför bilen. Jag fick tvärbromsa. Det gäller att reaktionsförmågan är på topp i dessa dagar. Datorkurs och två medarbetarsamtal.
Välkomnade ny elev  till skolan. En stor del av kvällen gick till telefonsamtal och mailande ang. tidsplanen för målning av ljusskulptur, fixa sponsorskylt och allmänt resonerande. Hyfsat bra i foten. Dans imorgon? Kanske?

Inga kommentarer: