Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-10-30

Envis förkylning hindrade inte att aktiviteterna avlöste varandra



Hämtade barnbarn i Malmö. Gick runt först i flera affärer bl.a. Claes Olssons för jag trodde jag skulle få tag i gummiband till en gammal bandspelare. Shii fick jag. Trist att man skall behöva kassera när den funkar annars.  Många trevliga bandinspelningar har jag också.
Det blev sen långtur på backen, vattenfärgsmålning, lövplockning och klistring, sagoberättande, sjunga, gravstädning, ljuständning och namngivning till ny docka. Baby Jack.
Dimman låg tät och fukten lade sig i håret efter några minuter ute. Fruktansvärt intensiv helg, inga döda stunder precis. Jag är ganska trött ikväll. Förkylningen fortfarande kvar tyvärr.
Hittade fräcka ljus av stearin, tjocka med fladdrande låga invändigt som gick på batteri. 1000 timmar på Olssons basar.  Faktiskt jättefina som jag ställde i 2 lyktor utomhus.
Tyvärr så tappade jag min digitalkamera på betongbeläggningen på piren. Skärmen pajade. Det går alltså  inte att använda kameran mer. Måste köpa en ny. Det blir Samsung ST 600. Jag kan inte vara utan kamera överhuvudtaget.
Kompisen ringde. Det blir Ullaredresa den 11 november tillsammans.  Det blir första turen för mej. Ha ha inte min grej egentligen, men nu har alla mina kompisar varit där så nu får man i alla fall testa. Ska bli intressant och kul.
Känner mig tacksam varje dag för mina älskade barnbarn som lär mig så mycket.

av Anna Wahlgren

"Ingen vet hur världen ser ut när den lilla människa, som inte är vuxen än, stiger ut i den. Ingen vet vad för värld dina barn och barnbarn kan få uppleva. Men det finns ett hopp: människan är själv sitt eget största hopp. I stunder av kris, i ögonblick av nödvändighet, reser hon sig stark. Hon tar sin förmåga i bruk, och hennes förmåga är oändlig.
Att tänka fritt, att handla och leva i enlighet med sin innersta övertygelse, det är det högsta målet.
Det är friheten.
Att sälja sin själ är döden.
Se till din lust! Den är marken du står på. Den är drivkraften till ditt liv.
Se till din glädje och ditt skratt! Där ligger kärleken till livet och människorna. Sök din glädje allra mest envist, när den tycks som mest förborgad. Den finns intill dig, i dig.
Det svåra är inte fel. Det svåra bjuder till kamp. I motstånd ska du brottas med livet. När du växer, har du segrat.
Låt dig aldrig bedövas, stämplas eller tystas. Sälj inte din själ.
Älska. Ta för dig. Lev!
Du har rätt till en plats på jorden. Slåss för den med kärlek!
"

Inga kommentarer: