Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-10-06

Vinprovning och Tranströmeryra



Jag blev sen på jobbet igår. Körde hem om bara, och gav katten mat, sen direkt till kompisen i Ystad som hade en god kvällsmat till mej. Hade verkligen ont i min ena häl. Vi skulle gå och möta de andra vid stationen, men jag vågade helt enkelt inte ge mig ut på en sådan gångtur. Jag fick låna kompisens cykel. Jag cyklade och hon sprang bredvid.  Häsporren fick vila a ha. Vinprovning i korsvirkeshuset på lilla Västergatan. Mycket trevligt. Dofttester först och sedan 12 olika viner med passande ostbit till. Oj vad gott och trevligt. En upplevelse. Puteus Riserva 2007, Italien-Salice Salentino  MMMMMMMMM. Blev nästan smått berusad. Sov över i Stan.
Möten på fm idag . Starkt manfall på jobbet. Svårt med vikarier. Jag fick gå in och ta klass 3. Hämtade min nya laptop på kommunen och beställde 8 filmdatorer till filmprojekt i år 6.
Tranströmer fått nobelpriset i litteratur. Kanon ! Ska ta med min bok imorgon.
Mådde illa på em.  Kanske blivit smittad av ungarna ändå? Körde hem tidigare, tog två gammeldansk och sen sov 1 timme. Jag mådde betydligt bättre när jag vaknade. Åt en macka……det var dumt….nu mår jag sådär. Ringde vännen som varit hemma idag , krasslig han också. Och jag som lovat passa barnbarn imorgon kväll. Lever på hoppet. Ha ha..Det får väl bli gammeldansk när jag lägger mej igen.

Långsam musik

Byggnaden är stängd. Solen tränger in genom fönsterrutorna
och värmer upp ovansidan på skrivborden
som är starka nog att bära människoödens tyngd.

Vi är ute idag, på den långa vida sluttningen.
Många har mörka kläder. Man kan stå i solen och blunda
och känna hur man långsamt blåser framåt.

Jag kommer för sällan fram till vattnet.  Men nu är jag  här,
bland stora stenar med fridfulla ryggar.
Stenar som långsamt vandrat baklänges upp genom vågorna.

Av Tomas Tranströmer

Inga kommentarer: