Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-10-07

Securitassnack, vaktmästarhälsning och Dagishämtning

Gårdagens illamående var ganska svagt när jag vaknade, men trött. På jobbet gick det i ett som vanligt. Securitasman var på skolan när jag kom och läste loggar. Vaktmästaren underhöll med glada tillrop, så när jag kom blev det tamburskoj, så vi blockerade korridoren när lärare skulle passera.  Vaktmästaren framförde hälsning från gemensam bekant ha ha, världen är liten.  Akut möte senare, men det blev OK.  Träff med rektorskollega ang annons  om att söka en gemensam prakt- estetisk lärare. Skyndade till stora staden och hämtade barnbarn på dagis. Vi körde och handlade regnkläder och sen hem och byggde järnväg på vardagsrumsgolvet när mamma var ute och svirade.

Midvinter, 
Tranströmer, Tomas
Ett blått sken
strömmar ut från mina kläder.
Midvinter.
Klirrande tamburiner av is.
Jag sluter ögonen.
Det finns en ljudlös värld
det finns en spricka
där döda smugglas över gränsen

Inga kommentarer: