Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-06

Umgås på bryggeriet, beslut som gör ont

Jag åt en röding på bryggeriet med vänner. Läste lyrik när jag kom hem. Läste mail. Tog ett beslut. Känner att jag så totalt har missbedömt någon. Ledsen

Arenander

Var börjar rörelsen?
Det enda jag vet är att den aldrig har börjat

att den aldrig skall sluta
När man tror sig återvända till en fast punkt
Har den flyttat sig
Allt är avhängigt allt

Allt beror på var man har blicken fästad

Jag kan aldrig gå tillbaka
till gräset där jag satt en sommarmorgon
förundrad över daggen
fem år gammal


Jag kan heller aldrig
upphäva rörelsen framåt
genom att springa den till mötes

Några avsikter kan vi aldrig ha
med varandra

Vi kan bara hända varandra
djupare och djupare in i varandra
in mot
det som aldrig har börjat
det som aldrig skall sluta

Inga kommentarer: