Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-27

Skogspromenad i Blentarp i kvällningen efter en middag på rådjurssadel och smörstekata kantareller tillagad av jägaren själv



Efter jobbet igår körde jag och hämtade ut min nya fågelbok som författaren Jan Pedersen hade skickat. Härligt att lyssna på fågelkvitter utan teknikstrul. Äntligen !  Han hade skrivit en ny dedikation.  Utfodrade katterna och körde mot Blentarp. Jag hade aldrig trott det fanns så många vägar att ta sig från Ystad till Blentarp. Valde väl den lättaste, men längsta. Jag får testa någon av de andra nästa gång. Huset låg inbäddat i skog med ett större fält framför. Förstår hans kärlek till platsen. Blev bjuden på rådjursadel med smörstekta kantareller tillagat av jägaren själv.  
Efter frukosten idag körde hem för att öppna och passa vännen Karins konstgalleri. Lite småregnigt idag. Några besökare kom då och då, men ingen större kommers. Skall hålla ut till 18.00 sen Blentarp igen. Vad gör man inte för några pussar ha ha.

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

:)) Pussa på!

Kram!