Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-03

Stranden idag

En fantastisk sommardag. Jobbade på fm. Bestämt att kickoffen med personalen skall förläggas till Wanås. Bokat föreläsning och middag. Åkte sen till stranden. Gick några km ut mot Sandhammaren från Tyge. Jättebred sandstrand. Inte många därute där man måste gå dit och inte kan köra bil. Bara några nakna män som vandrade förbi. Trevligt blickfång ha ha. Hade bok med, läste, skrev lite, reflekterade. Provianterade kvällstid på Klockaregården. Gravad lax och Lammstek, meloner och babyspenat.  Stannade till hos kompisen och pratade bort en stund, ett glas vitt. Kram och skratt.

Av Bibbi-Ann   
Den längtan ingen mer än jag vet om, men som känns i varje fiber, dunkar i varje puls flimrar för ögats iris
Den längtan jag drivs av hamrar kraftfullt, bedövande, brinner djupt.


Omslut mig, följ min kropps linjer med din värmande ömhet

Inga kommentarer: