Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-01

Och lycka fyllde mitt bröst








Första dagen på jobb. Det kändes lite motigt. Bara skolvärden o jag och några fritidsbarn. Läste post, attesterade räkningar, läste mail och uppdaterade hemsidan. Skolvärden bjöd mej på glass. Påbörjade lite planering inför A-dagarna. Ödsligt. Längtar lite till att all personal och alla ungar kommer. Solen strålar….typiskt . Skyndade mej hem och målade en omgång staketbräder.  Fåren på backen är tillbaka. De stod och kollade intresserat när jag målade. Gött o ha dem där.  X:et ringde. Han tänker komma förbi imorgon och visa upp sin förstfödde. Tur att jag tagit ledigt för att njuta av solen. Härligt, får väl bjuda på kaffe. Jobba kan jag göra på onsdag.På kvällen tog jag ryggsäcken och skissblocket och klättrade upp till min utkik. Satt där och njöt och såg båtarna gå ut och in i hamnen. Spegelblank yta. Skissade och övade på ljus och skuggor. När solen började gå ner gick jag grusvägen förbi min äng. Välte försiktigt ner den vissna midsommarstången bland blommorna. Pratade med mina kor. Vandrade sakta vid mogen råg som glänste som guld. Mitt hjärta var fyllt av lycka. De stunder jag har förmåga att vara i nuet är mina bästa.

Inga kommentarer: